مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تعمير دستگاه كپي

دقيقاً مانند يك رويا و تخيل است اينكه دستگاهي نسبتاً كوچك در كنار خود و روي ميز داشته باشيم و با قرار دادن يك برگ كاغذ كه تصاوير و متون مختلفي بر روي آن نوشته شده و گذاشتن تعداد زيادي كاغذ سفيد در قسمت ديگر آن، پشت سر هم صفحاتي شبيه به برگ اصلي توليد شود! اين مانند سحر و جادوست، سحري كه امروزه به واقعيت تبديل شده و بسياري از امور را براي ما راحت كرده است.

 

اين وسيله جادويي «دستگاه فتوكپي» يا «دستگاه كپي» نام دارد كه امروزه در ابعاد بزرگ تري نيز به بازار عرضه شده است و البته گاهي دچار ايراد شده و نياز به تعمير دارد. تعمير دستگاه كپي و همچنين تعميرات دستگاه فتوكپي خود مقوله اي مهم و البته تا حدي دشوار است.

حتماً شما هم به دفعات برخي از مدل هاي دستگاه فتوكپي را كه كوچك بوده و به راحتي مي توان آنها را بر روي ميز قرار داده و استفاده كرد ديده ايد. اين دستگاه ها از قديم الايام در دنياي ما موجود بوده و بسياري از نيازهاي ما را برطرف مي كردند كه چند سالي ست مدل هاي بسيار متنوع و جديدي از آنها نيز عرضه شده اند كه هم كيفيت بهتري در فتوكپي كردن دارند و هم سرعت بيشتري.

اين دستگاه ها داراي امكانات بسيار فراواني هستند كه چندين كار را نيز با هم انجام مي دهند؛ هم پرينتر، هم فتوكپي، هم دستگاه پرس كارت و… . اين دستگاهها كه البته قيمت بسيار بيشتري نسبت به دستگاه فتوكپي كوچك دارند نيز گاهي دچار ايراداتي خواهد شد كه نياز به تعمير دستگاه كپي را آشكار مي كند.

 

و اما چه زماني يك دستگاه فتوكپي نياز به تعمير پيدا مي كند؟

اصول كار يك دستگاه فتوكپي به اين شكل است كه با پر كردن مخزن كاغذ آن به تعداد مشخص و همچنين شارژ كردن كارتريج و تونر و بررسي ساير بخش هاي آن مي توان به راحتي از دستگاه فتوكپي استفاده كرد و معمولاً با توجه به نوع ساخت آنها، به اين زودي ها به تعمير دستگاه فتوكپي نيازي نخواهد داشت. اما به هر حال بر اثر فشار كاري و… ممكن است بخش هايي از دستگاه دچار ايراد شود.

دستگاه هاي فتوكپي جديد با توجه به پيشرفت هاي بسيار مناسب در تمامي زمينه ها، امروزه به صورتي كاملاً هوشمند و به صورت تركيبي از نرم افزار و سخت افزار عرضه مي شوند در نتيجه خرابي ها و ايرادات آنها نيز به دو شكل «سخت افزاري» و «نرم افزاري» خواهد بود به همين دليل تعمير دستگاه كپي نياز به داشتن تخصص لازم در هر دو زمينه دارد تا نتيجه كار، مطلوب و مورد تاييد باشد.

اين دستگاه هاي بسيار مفيد و كارآمد گاهي ممكن است بر اثر خرابي و يا سوختن قطعه اي در بخش سخت افزار نياز به تعمير دستگاه فتوكپي داشته باشند و گاهي نيز اين خرابي ها و ايرادات در بخش نرم افزاري آن باشد. در هر دو صورت، دستگاه دچار اشكال در كار بوده و نياز جدي به تعميرات دستگاه فتوكپي وجود خواهد داشت.

 

مراجعه به مراكز معتبر تعمير دستگاه فتوكپي

يكي از اولين اقدامات و تصميم ها پس از خراب شدن دستگاه فتوكپي، مراجعه به تعميرگاه معتبر است. اگر مي خواهيد دچار دردسرهاي بعدي و مكرر پس از تعمير دستگاه فتوكپي خود نشويد از همان ابتدا سعي كنيد فقط به مراكز معتبر و داراي مجوزي كه از كادري مجرب و متخصص براي تعميرات دستگاه كپي استفاده مي كنند مراجعه نماييد. به اينگونه مراكز مي توان تا حد زيادي اعتماد كرد زيرا تحت نظارت هاي مختلفي بوده و از كادر مجربي براي تعمير دستگاه كپي استفاده مي كنند.

همچنين پس از مراجعه شما، آنها در حين تعميرات مختلف از قطعات مناسب و با كيفيت براي جايگزيني قطعه معيوب استفاده خواهند كرد كه كارايي و طول عمر بيشتري نيز خواهد داشت. در اين تعميرگاه هاي معتبر مي توان تمامي ايرادات و خرابي هاي دستگاه كپي را با خيال راحت بازگو و از تعمير دستگاه فتوكپي خود كاملاً مطمئن بود.

 

عيب يابي دستگاه فتوكپي و تعمير دستگاه فتوكپي

عيب يابي دستگاه فتوكپي مهم ترين قسمت كار براي تعمير دستگاه فتوكپي و به نوعي تعمير صحيح آن است تا مجدداً با مراجعه به تعميرگاه دچار دردسرهاي فراوان نشويد. به همين دليل هر مركز تعميرات دستگاه فتوكپي مي بايستي نسبت به استخدام افراد باتجربه در اين زمينه اقدام كرده تا بتواند بهترين خدمات را به مشتري هاي خود ارائه نمايد.

با توجه به اينكه هر روزه مدل هاي بسيار متنوع و پيشرفته اي از دستگاه هاي فتوكپي با مارك ها و برندهاي مختلف روانه بازار مي شوند قطعاً براي تشخيص ايرادات مختلف اين گونه دستگاه ها بايد تخصص بالايي داشت. به كمك اين تخصص و البته تجربه است كه مي توان عيب يابي دستگاه فتوكپي را به خوبي انجام و نهايتاً تعمير دستگاه فتوكپي را به شكل صحيحي انجام داد.

 

تعمير كاغذكش دستگاه فتوكپي

ايرادات متعددي ممكن است دستگاه فتوكپي را از كار انداخته و يا فعاليت آن را با اختلال جدي مواجه كند. برخي از اين ايرادها به صورت نرم افزاري بوده و با تست و عيب يابي توسط دستگاه هاي مخصوص، مشخص و سپس رفع ايراد خواهد شد. برخي ديگر نيز ممكن است خرابي هايي در برخي قطعات بيروني باشد.

كاغذكش دستگاه فتوكپي يكي از مهم ترين قطعات اين دستگاه است كه چنانچه به خوبي كار نكند مي تواند دستگاه كپي را از كار بيندازد. تعمير كاغذكش نيز يكي از موارد مهم در تعمير دستگاه فتوكپي ست كه بايد با تشخيص صحيح، به درستي انجام شود.

كاغذكش در دستگاه هاي فتوكپي وظيفه ورود و خروج كاغذ به دستگاه را بر عهده دارد و مسلماً چنانچه دچار مشكل شود دستگاه از كار خواهد افتاد. از آنجايي كه كاغذكش ها داراي سه جزء اصلي هستند بايستي مركز تعميرات دستگاه فتوكپي از مهارت و تبحر بالايي برخوردار بوده تا بتواند ايراد را به درستي تشخيص و نسبت به رفع آن اقدام نمايد.

1- كاغذكش ورودي 2- كاغذكش خروجي 3-كاغذكش داخلي. اينها اجزاء اساسي كاغذكش ها در دستگاه فتوكپي هستند كه ممكن است بنا به دلايل مختلف دچار مشكل شوند. هر كدام از اين اجزاء مي توانند توسط تعميركار با بهترين قطعات و با كيفيت ترين آنها جايگزين شوند تا مجدداً دستگاه كپي دچار ايراد و قطع كاركرد نشود.

 

مشاوره پيش از تعمير دستگاه فتوكپي

در هر كاري براي به دست آوردن بهترين نتيجه، بايد از مشورت و همفكري افراد متخصص استفاده كرد تا دچار پشيماني و مشكلات بزرگ تر نشويم. در زمينه تعمير دستگاه فتوكپي هم به دليل وجود مارك هاي متنوع دستگاه كپي در بازار، بهتر است براي اطمينان از تعميري مناسب، به مراكز معتبر مراجعه و قبل از درخواست براي تعمير دستگاه كپي نسبت به مشاوره پيش از تعمير اقدام شود.

با اين حركت مي توان هم نسبت به عيب يابي بهتر، اميد بيشتري داشت و هم اينكه متوجه سطح تخصص آن مركز شد. پس از مشاوره و تشخيص ايراد نيز مي توان از خدمات مناسب همان مراكز براي تعمير دستگاه كپي استفاده كرد.

 

تعمير مين برد يكي از اساسي ترين تعميرات دستگاه فتوكپي

و اما اگر قرار باشد بين تعميرات اساسي دستگاه فتوكپي يكي را انتخاب كنيم «تعمير مين برد» يكي از مهم ترين و اساسي ترين آنهاست. در دستگاه فتوكپي قطعات سخت افزاري فراواني وجود دارد كه هر كدام با توجه به وظايف موجود، كاركرد خاصي دارند. مين برد نيز يكي از قطعات بسيار مهم در دستگاه فتوكپي است.

وظيفه مين برد، دريافت اطلاعاتِ پردازش شده توسط «مادر برد» و تصميم در اين مورد است كه اين اطلاعات را چگونه و به چه شكلي براي اجراي صحيح و بدون ايرادِ كار به كاربر اعلام نمايد. پس از اين تصميمات مهم و دقيق مين برد است كه عمليات كپي و چاپ كردن انجام مي شود.

همانگونه كه گفتيم يك دستگاه فتوكپي از قطعات بسيار زيادي تشكيل شده كه هر كدام مانند همين «مين برد» داراي كاركرد خاصي است و چنانچه هر كدام از آنها دچار ايراد و اشكالي شوند بايستي با بررسي بسيار دقيق در زمان تعمير دستگاه فتوكپي تصميم گرفته شود كه آيا آن قطعه نياز به تعمير دارد يا تعويض؟ در هر دو صورت، فرد متخصص مي تواند با تخصص خود و با مشاهده ايراد از نزديك، تصميم درست را براي تعمير دستگاه فتوكپي گرفته و اقدام به تعمير آن نمايد.

 

دور كردن دستگاه فتوكپي از انواع آلودگي

يكي از مهم ترين عوامل طول عمر هر دستگاه الكترونيك و تكنولوژيك، دوري از انواع آلودگي هاي محيطي و عوامل آسيب رسان مانند گرد و غبار، ريختن آب و ساير مايعات، مايعات سمي و پاك كننده و … است. دستگاه فتوكپي نيز با توجه به اينكه بسته به نوع و مدل آن، داراي انواع نمايشگر و صفحات لمسي و ديگر دكمه هاي كاربردي بر روي آن است، از اصول مراقبتي خاصي پيروي مي كند تا دچار دردسرهاي تعمير دستگاه فتوكپي و مراجعه مكرر به مراكز تعميرات دستگاه فتوكپي نشويم.

بهتر است دستگاه كپي را از محل هايي كه داراي گرد و خاك فراوان است دور نگهداشته و اگر كار و فعاليت در اين نقاط اجباري ست بهتر است توسط وسايلي مانند انواع تهويه يا توري يا پارچه و… از ورود گرد و غبار به محل، تا حد امكان جلوگيري شود.

همچنين بهتر است مايعات سمي و پاك كننده را از اين دستگاه دور نگهداشته تا دچار اتفاقات ناخواسته نشويد. ساير مايعات مانند آب، چاي و… كه ممكن است در حين كار كردن با دستگاه فتوكپي توسط كاربر مورد استفاده قرار گيرند نيز بهتر است با احتياط استفاده شوند تا با جلوگيري از ريختن روي دستگاه فتوكپي، نياز به تعمير دستگاه فتوكپي نداشته باشيد.

 

تعمير درام دستگاه فتوكپي

براي اينكه يك برگه توسط دستگاه كپي چاپ شود صدها قطعه در هماهنگي با هم اقدام به چاپ آن برگه خواهند كرد؛ از تصوير برداري برگه اصلي گرفته تا پردازش و انتقال تصوير و سپس چاپ آن بر روي برگه. يكي از بخش هاي مهم دستگاه كه گاهي در تعمير دستگاه فتوكپي بايد به شدت بر روي آن تمركز كرد «درام» دستگاه است.

درام قطعه اي استوانه اي شكل است كه وظيفه انتقال تصاوير مختلف با كيفيت مناسب بر روي كاغذ را برعهده دارد. اين قطعه ميله اي شكل بر اثر استفاده مكرر و طولاني مدت، نياز به تعمير خواهد داشت. البته بسياري از افراد در زمان تعمير دستگاه كپي به علت خرابي درام آن، به سبب قيمت مناسب ترجيح مي دهند آن را تعويض نموده تا كيفيت بسيار مناسبي براي چاپ بر روي كاغذ داشته باشند.

البته مي توان درام معيوب را پس از بررسي در مركز تعميرات دستگاه فتوكپي تعمير نيز كرد كه اين موضوع بستگي به تصميم مشتري خواهد داشت. چنين تعميراتي به سرعت و با توجه به درخواست مشتري در مدت زماني مناسب انجام خواهد شد.

 

تنظيم منوي دستگاه فتوكپي

شايد وقتي جمله تعمير دستگاه فتوكپي يا تعميرات دستگاه فتوكپي به گوش برسد عده اي بلافاصله فقط «تعميرات سخت افزاري» و به اصطلاح «تعميرات فيزيكي» را در ذهن مجسم كنند اما در عمل به اين شكل نيست. با توجه به تركيب سخت افزار و نرم افزار در كنار هم در دستگاه هاي جديد فتوكپي، ديگر نمي توان فقط ايرادات سخت افزاري را جزوِ خرابي هاي دستگاه كپي به حساب آورد.

بسياري از ايرادات نرم افزاري و هنگي هاي مختلف و همچنين تنظيم نبودن منوي دستگاه فتوكپي مي تواند عملكرد دستگاه را مختل و نهايتاً كاربر را از تصميمِ كار با آن منصرف نمايد. اختلال در عملكرد منوي دستگاه فتوكپي و تنظيم نبودن آن از دردسرهاي متداول برخي دستگاه هاي كپي است كه گاهي اعصاب و روان كاربر را به هم مي ريزد.

براي تعمير دستگاه فتوكپي و تنظيم منوي دستگاه مي بايستي با اقدام به موقع نسبت به تنظيم صحيح آن در مركز تعميرات دستگاه كپي و يا استفاده از خدمات تعمير در محل اين مراكز اقدام كرد. پس از تنظيم منوي دستگاه، كار كردن با آن بسيار لذت بخش خواهد بود.

 

خدمات تعمير در محل دستگاه كپي

يكي از بهترين خدماتي كه مي توان از مراكز تعميرات دستگاه كپي انتظار داشت «خدمات تعمير در محل» دستگاه است كه مي تواند بسياري از دردسرهاي صاحب دستگاه مانند انتقال به تعميرگاه را حذف نمايد. تعمير دستگاه كپي در محل مشتري يكي از بهترين خبرهايي ست كه مي تواند مشتري ها را سر ذوق بياورد.

امروزه تقريباً تمامي مراكز تعميرات دستگاه فتوكپي اين گونه خدمات را در بهترين و بالاترين سطح ممكن به مشتري هاي دائمي و البته جديد خود ارائه مي دهند. فقط كافي ست سري به صفحات نيازمندي روزنامه ها و يا سايت هاي نيازمندي و… بزنيد تا با انبوهي از آگهي هاي «تعمير در محل دستگاه كپي» مواجه شويد. چنين خدماتي در سرعت و كيفيت ارائه خدمات نيز موثر است و مي تواند رضايت بسيار زياد مشتري نسبت به ارائه دهندۀ خدمات تعمير دستگاه كپي را در پي داشته باشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده