مطالب پیشنهادی از سراسر وب

»

نمايندگي سامسونگ به معناي مكاني براي ارائۀ خدمات فروش و پس از فروش اين برند بزرگ و خوشنام كره اي ست كه در سراسر جهان نيز به خوبي شناخته شده است. به جرات مي توان ادعا كرد تمامي انسان هاي اين كرۀ خاكي نام سامسونگ را شنيده و به خوبي با اين برند بزرگ و جهاني آشنا هستند! لزوماً هم قرار نيست حتماً فردي از يك محصول الكترونيك و… استفادۀ عملي كرده تا با آن به صورت كامل آشنا شود بلكه گاهي حجم تبليغات و ارائۀ اطلاعات در مورد يك محصول از طُرُق مختلف آنچنان گسترده و فراوان است كه افراد مي توانند حتي بدون ديدن و لمس كردن بسياري از ابزار فناوري، آنها را به خوبي شناخته و راجع به آن اطلاعات كاملي داشته باشند.

سامسونگ يكي از همين برندها و محصولات داغ در جهان است كه تمام مردم دنيا آن را شناخته و به خوبي راجع به آن مي توانند اطلاعات فراواني ارائه دهند. اين برند بزرگ و جهاني در سراسر جهان داراي نمايندگي ها و دفاتر متعددي ست كه هر نمايندگي سامسونگ با توجه به ماموريت هاي خود، اقدام به ارائۀ خدمات و پشتيباني در مورد محصولاتي خاص و البته متنوع خواهد كرد.

و اما در اين بين قطعاً نمايندگي هايي نيز وجود دارند كه با توجه به ارائۀ خدمات برتر، از ديگر دفاتر، معتبرتر و پركارتر هستند. در اين مقاله قصد داريم كمي بيشتر با انواع خدمات سامسونگ و نمايندگي هاي متعدد و متنوع آن آشنا شويم. همراه ما باشيد.

 

آيا وجود نمايندگي سامسونگ ضروري ست؟!

نه تنها براي سامسونگ با اين حجم و ابعاد از توليدات متنوع و گوناگون، بلكه حتي براي يك كمپاني تازه تاسيس نيز بسيار واجب و ضروري ست كه از دفاتر و شعبات فراواني براي ارائۀ خدمات فروش و پس از فروش در نقاط مختلف استفاده نمايد.

ايجاد چنين نمايندگي هايي به نوعي برگ برندۀ هر كمپاني و شركتي خواهند بود. برند SAMSUNG نيز با راه اندازي هزاران نمايندگي سامسونگ در سراسر جهان، فروش و ماندگاري خود را در آن مناطق تضمين مي كند و همچنين خدمات پس از فروش خود را. در نتيجه بايد گفت: وجود نمايندگي سامسونگ براي اين كمپاني بزرگ و قدرتمند، به شدت ضروري و واجب خواهد بود تا هم از فروش مناسب و مستمري برخوردار بوده و هم بتواند مشتريان جديد و قديمي را بيش از پيش، جذب و حفظ نمايد.

در واقع اين همان سياستِ جذب و نگهداري از هزاران مشتري بالقوه و بالفعل است كه كمپاني هاي بزرگ، به شدت بر روي آن سرمايه گذاري كرده و براي حفظ آن حاضر به صرف هزينه هاي هنگفتي نيز هستند.

 

خدمات ارائه شده در نمايندگي سامسونگ

در واقع يك نمايندگي سامسونگ مي تواند حجم و تعداد وسيعي از خدمات را در دفتر خود ارائه نمايد؛ از فروش صدها كالاي كوچك و بزرگ گرفته، تا نصب و تعميرات و همچنين عودت و مرجوعي بسياري از كالاها. فروش انواع تلويزيون و ال اي دي سامسونگ، فروش و ارائۀ تمامي ماشين لباسشويي هاي سامسونگ كه هم اكنون بهترين و مقاوم ترين ماشين لباسشويي جهان هستند، فروش و ارائۀ خدمات پس از فروش انواع يخچال سامسونگ كه چندين سال است به صورت متوالي از پر فروشترين ها و زيباترين ها هستند و بسياري ديگر از كالاهاي زيبا و با كيفيت برند سامسونگ.

حال در اين بين، آن نمايندگي سامسونگ و آن شعبه اي موفق تر و از لحاظ تراز فروش و چگونگي و كيفيت خدمات دهي، برتر است كه رضايت بيشتر مشتري ها را در فعاليت هاي روزانۀ خود داشته باشد كه البته سامسونگ پس از سال ها تلاش و فعاليت ثابت كرده براي اين مورد و در اين زمينه نيز، به شدت و به خوبي برنامه داشته و دارد تا رضايت هر چه بيشتر مخاطبان را كسب نمايد؛ نمايندگي هاي متعدد سامسونگ، اصلِ مشتري مداري را هيچوقت فراموش نخواهند كرد.

 

فروش محصولات برتر در نمايندگي سامسونگ

يكي از اولين و اساسي ترين اهداف راه اندازي يك نمايندگي، معرفي جديدترين محصولات يك شركت توليدكننده و نهايتاً فروش آنها است، محصولاتي كه مي توانند به عنوان سفيراني در منازل مشتري ها قلمداد شوند. سامسونگ نيز با توجه به حجم و تنوع بسيار زياد محصولات خود، نياز به ايجاد نمايندگي هاي رسمي و البته غيررسمي (واسطه اي) دارد تا بتواند تمامي توليدات خود را به دورترين نقاط جهان ارسال نموده و به فروش برساند.

در هر نمايندگي فروش با توجه به حجم و گستردگي فعاليت هاي آن، مي توان تعداد بيشماري از محصولات از جمله محصولات الكترونيك مانند انواع ال اي دي در اينچ هاي مختلف، انواع پخش كننده، تعداد مختلفي از محصولات نگهدارندۀ مواد غذايي مانند يخچال و… ، ابزار نظافتي و همچنين شوينده مانند ماشين لباسشويي، ماشين ظرفشويي و همچنين جارو برقي و جارو شارژي، كالاهايي قدرتمند مانند انواع موبايل و صدها محصول برتر ديگر را مشاهده كرد.

نمايندگي سامسونگ علاوه بر معرفي و نمايش اين كالاها، اقدام به ارائه و فروش آنها نيز خواهد كرد و در كنار فروش، به تبليغ ساير محصولات و كالاهاي آينده نيز مبادرت مي كند. اين يكي از مهم ترين و البته برترين كارها و خدمات تمامي نمايندگي هاي سامسونگ نه تنها در كشور ما بلكه در سراسر جهان است كه به عنوان يك رسالت مهم هر روزه در حجمي وسيع در حال انجام است.

 

چه تعداد نمايندگي سامسونگ براي هر كشوري مورد نياز است؟

با توجه به اينكه شركت سامسونگ تقريباً در سراسر جهان به صورت كاملاً فعالي در حال فروش و خدمات رساني ست، شايد پاسخ به اين سوال كمي سخت باشد اما طبق اهداف و برنامه ريزي ها و همچنين قوانين موجود، با توجه به تعداد محصولات عرضه شده در هر كشور و همچنين با توجه به تعداد شهرهاي هدف و مقصد، مي بايستي نمايندگي هاي متعددي افتتاح شده و از طريق ابزارهاي متنوع تبليغاتي و رسانه اي، اطلاع رساني شود.

تعداد نمايندگي سامسونگ در هر كشور مي تواند با توجه به جمعيت آن شهر و همچنين با توجه به حجم و ميزان عرضه و تقاضاي محصولات آن، متغير باشد.

 

برخورد حرفه اي كاركنان نمايندگي سامسونگ با مشتريها و ارباب رجوع

در يك نمايندگي سامسونگ آن چيزي كه هميشه ثابت بوده و هست، نوع برخورد مناسب و ايده آل كاركنان نمايندگي ها با مشتري هاست.

چنانچه در مورد رموز موفقيت برندهاي بزرگ در جهان تحقيق كنيم، معمولاً به چندين اصل مهم و بسيار تاثيرگذار در اين مورد برخورد خواهيم كرد كه يكي از مهمترين آنها، نوع برخورد كاملاً حرفه اي و حساب شده و بسيار مناسب كاركنان نمايندگي ها و دفاتر فروش با ارباب رجوع است كه در هزاران نمايندگي سامسونگ نيز اين موضوع به خوبي رعايت مي شود.

يكي از اصول بسيار مهمي كه هر روزه به صورت مستمر و مداوم توسط مسئولين سامسونگ به تمامي شعبات خود در سراسر جهان مخابره شده و بر اجراي درست و دقيق آن تاكيد فراوان دارند نوع برخورد كاركنان نمايندگي سامسونگ با مردم است.

آنها حتي كلاس هايي بسيار فشرده و مهم در اين مورد برگزار كرده و تمامي كاركنان خود را با ميزان اهميت و همچنين مزاياي برخورد صحيح با ارباب رجوع آشنا مي كنند، مزايايي كه سود و منفعتش، نه فقط براي مسئولين سامسونگ بلكه به صورت پيوسته براي تمامي كاركنان و زير مجموعه ها نيز مفيد خواهد بود.

 

بيشترين حجم مراجعات مربوط به كدام نمايندگي سامسونگ است؟

با توجه به اينكه شركت سامسونگ در زمينۀ توليد و فروش محصولاتي بسيار متنوع و به شدت پيشرفته فعاليت مي كند، سعي در تفكيك برخي خدمات از هم داشته تا تداخل هاي مشكل آفرين ايجاد نشود، تفكيك هايي كه در سطح خدمات و همچنين نوع فعاليت نمايندگي سامسونگ انجام مي شود. به عنوان مثال ممكن است با توجه به صلاحديد، در منطقه اي يكي از نمايندگي هاي سامسونگ فقط بر روي محصولاتي مانند اسپليت ها فعاليت كند و يا در منطقه اي ديگر اين فعاليت و تمركز بر روي انواع محصولات الكترونيك و پخش كننده مانند ال اي دي و… باشد.

اما با توجه به حجم و تعداد بسيار زياد فروش موبايل سامسونگ، آن هم در انواع و مدل هاي بسيار متنوع و مختلف هوشمند، ميزان مراجعات به نمايندگي موبايل سامسونگ معمولاً بيشتر از ساير نمايندگي هاست. اين مراجعات نه فقط براي تعميرات و يا استفاده از خدمات پس از فروش، بلكه بنا به دلايل متنوعي از جمله خريد موبايل جديد، كسب اطلاع از مدل هاي آينده و… مي تواند انجام شود.

 

نگهداري و تعمير محصولات سامسونگ توسط نمايندگي سامسونگ

و اما يكي ديگر از خدمات بسيار مهم و لازمي كه در هر نمايندگي سامسونگ ارائه مي شود خدمات نگهداري و تعمير محصولات و كالاهاي متنوع و بسيار گستردۀ سامسونگ است. در اين زمينه نيز هر نمايندگي با توجه به زمينۀ خدمات دهي خود به مشتري ها، سعي بر اين دارد تا از كادري مجرب و كارآزموده براي ارائۀ انواع سرويس به مشتري هاي خود استفاده نمايد.

بديهي است كه هر چه ميزان و كيفيت اين خدماتِ ارائه شده بيشتر باشد، ميزان رضايت مشتري ها و بالطبعِ آن موفقيت نمايندگي سامسونگ  و نهايتاً برند سامسونگ بيشتر خواهد بود و دقيقاً به همين علت است كه سامسونگ به ارائۀ چنين خدماتي در بالاترين سطح به شدت تاكيد داشته و دارد.

 

نمايندگي موبايل سامسونگ

و اما SAMSUNG پس از توليدات متنوع و بسيار گوناگون خود در زمينۀ انواع موبايل هوشمند و ساده، نياز به راه اندازي مراكزي قدرتمند و مجهز براي ارائۀ خدمات بسيار متنوع به مشتري ها و خريداران محصولات خود دارد تا بتواند علاوه بر فروش كالاهاي قدرتمند خود، همچنان در كنار خريداران باشد تا آنها نسبت به خريد خود دچار شك و ترديد نشده و همچنان احساس خوبي نسبت به انتخاب خود داشته باشند.

چنين مراكز و دفاتر كوچك و بزرگي كه به عنوان نمايندگي موبايل سامسونگ به مشتريها خدمت بسيار مناسبي ارائه مي كنند مي توانند به عنوان مرجع مراجعات تعميراتي در نظر گرفته شده و يك نمايندگي موبايل ويژه محسوب شوند آن هم براي برندي شناخته شده به نام «سامسونگ».

نمايندگي موبايل به مركزي مشخص و قانوني براي ارائۀ انواع خدمات تعمير و همچنين نگهداري-پشتيباني انواع موبايل گفته مي شود كه در هر شهري با توجه به جمعيت آن، براي خدمات دهي به مردم آن شهر راه اندازي مي شود. اين نمايندگي موبايل مي تواند با توجه به تصميماتِ گرفته شده و مجوزهاي لازم فقط به مردم يك منطقه خدمات خود را ارائه دهد و يا به تمامي مردم آن شهر، اين موضوع بستگي به نوع مجوزهاي دريافتي توسط آن نمايندگي خواهد داشت.

گاهي يك شهر با توجه به وسعت زياد و جمعيت فراوانش نياز به منطقه بندي و تقسيم مناطق مختلف شهري به گروه ها و دسته هاي مختلف دارد كه عموماً هم، چنين تقسيم بندي هايي در مورد يك نمايندگي موبايل يا نمايندگي موبايل سامسونگ به خوبي انجام مي شود. حتماً شما هم در نقاط مختلف شهرتان، به تعداد زياد نمايندگي هايي را ديده ايد كه با نصب تابلوها و بنرها و استندهاي مختلف، نوع خدمات ارائه شده در مركز و دفتر خود را به اطلاع عموم مي رسانند، اينها همان مراكز رسمي و شناسنامه دار ارائۀ خدمات پشتيباني محصولات سامسونگ يا همان نمايندگي هاي موبايل سامسونگ هستند.

 

تعميرات موبايل در نمايندگي سامسونگ

يكي از مشكلات و گرفتاري هاي هر صاحب موبايلي، خراب شدن موبايل و دردسرهايي از اين نوع است كه اين موضوع در مورد محصولات و موبايل هاي سامسونگ نيز قاعدتاً اتفاق خواهد افتاد. در چنين شرايطي يكي از مهمترين و اساسي ترين خدماتي كه يك نماينگي موبايل يا نمايندگي موبايل سامسونگ مي بايستي به مشتري ها ارائه نمايد، خدمات تعميرات حرفه اي و مطمئن براي رفع مشكلات سخت افزاري و نرم افزاري ست.

در اين زمينه نيز شركت سامسونگ با در نظر گرفتن تمامي جوانب و زوايا، به هر نمايندگي خود در هر منطقه يا شهري، اجازۀ بررسي و واكاوي و نهايتاً حل مشكل به وجود آمده را خواهد داد و هر نمايندگي موبايل سامسونگ مجاز است برخي از مشكلات را در همان نمايندگي برطرف كرده و موبايل را به مشتري تحويل نمايد.

اما برخي ايرادات نه تنها توسط نمايندگي مربوطه اساساً قابل حل نيست بلكه آن نمايندگي طبق مجوزهاي لازم، اجازۀ ورود به آن بخش را نداشته و مي بايستي با دريافت موبايل از مشتري، آن را براي رفع اساسي ايراد و يا حتي تعويض موبايل به صورت كامل، به دفاتر مركزي سامسونگ ارسال كرده تا تصميم نهايي توسط متخصصين و مشاورين اين مركز اتخاذ گردد. پس از اين تصميم است كه يا آن ابزار هوشمند تعمير اساسي شده و به نمايندگي ارسال مي شود و يا اينكه به صورت كامل موبايل تعويض گرديده و يك دستگاه موبايل ديگر با توجه به گارانتي و وارنتي هاي موجود، براي مشتري مورد نظر ارسال خواهد شد؛ به اين شكل هم رضايت مشتري ها حاصل مي شود و هم تبليغات مناسبي براي آن كمپاني از اين جهت كه خدمات بسيار مناسبي دارد، خواهد شد و اين يكي از همان رموز موفقيت و پيروزي در هر كسب و كار بزرگ و يا كوچكي ست.

 

تعويض و جايگزين كردن موبايل معيوب در نمايندگي موبايل سامسونگ

يكي از بزرگترين و اساسي ترين اهداف و از با ارزش ترين آنها در كمپاني سامسونگ، راضي نگهداشتن مشتري ها تا حد امكان و ارائۀ خدمات بسيار مناسب و بي نظير به آنهاست. براي اين امر نيز SAMSUNG MOBILE از همان سال هاي ابتدايي آغاز به كار خود و همچنين از زمان توليد انواع مختلف موبايل در دهه هاي گذشته، با اقدام به تاسيس انواع نمايندگي در زمينۀ موبايل، به شدت در جهت كسب رضايت حداكثري مشتري ها بوده است.

يكي از برترين و مهم ترين خدماتي كه هر نمايندگي موبايل مي تواند ارائه نمايد «تعوض موبايل معيوب با توجه به مسئوليت هاي پذيرفته شده توسط كمپاني توليد كننده است» كه البته سامسونگ موبايل نيز اين امر را به شدت جدي گرفته و به خوبي بر روي آن سرمايه گذاري كرده است.

تقريباً در تمامي صدها و هزاران نمايندگي موبايل سامسونگ در سراسر جهان، مي توان نسبت به استفاده از خدمات تعويض و جايگزين كردن موبايل معيوب با توجه به مسئوليت هاي پذيرفته شدۀ كمپاني سامسونگ اقدام كرد كه اين موضوع، حركتي بسيار در خور توجه و قابل تحسين براي اين كمپاني قدرتمند كره اي ست و يكي از موارد بسيار مهم و با ارزشي ست كه رضايت خريداران و مشتري هاي متعدد و بسيار فراوان سامسونگ را بيش از پيش در پي خواهد داشت.

 

هر نمايندگي موبايل سامسونگ به مثابه يك نمايشگاه دائمي و بزرگ

كمپاني هاي قدرتمند و چند مليتي مانند SAMSUNG پس از دهه ها فعاليت و تجربۀ فراوان در حوزۀ كاري خود به تجارب بسيار با ارزشي دست يافته اند كه از اين تجارب به خوبي و در بالاترين سطح ممكن استفاده خواهند كرد.

به عنوان مثال آنها به خوبي دريافته اند با راه اندازي هر نمايندگي در هر نقطه اي از جهان مي توان نه تنها اقدام به فروش و پشتيباني تمامي محصولات جديد و البته قديمي خود كرد بلكه مي توان از آن نمايندگي ها براي به نمايش در آوردن جديدترين محصولات و نوآوري هاي نيز استفاده كرد.

امروزه راه اندازي يك نمايشگاه بزرگ و يا كوچك در هر نقطه اي از جهان براي معرفي توليدات جديد هر شركتي، كاري بسيار پر هزينه و همچنين به شدت زمان بر است كه البته گاهي بسياري از شركت ها مجبور به افتتاح و گشايش چنين نمايشگاه هايي براي معرفي محصولات جديد خود هستند كه سامسونگ نيز از اين امر مستثني نيست. اما مي توان با اقدامي مناسبتر مانند راه اندازي نمايندگي هاي متعدد و البته دائمي در هر كشور و شهري، چنين هزينه هايي را به شدت كاهش داد.

كمپاني سامسونگ با راه اندازي هزاران نمايندگي خود در تمامي قاره ها، تا حد زيادي هزينه هاي غيرمعمولِ اين چنيني را كاهش داده است. آنها از هر نمايندگي موبايل سامسونگ به عنوان يك نمايشگاه دائمي استفاده كرده و جديدترين موبايل هاي خود را كه بر روي خط توليد قرار دارند براي نمايش و فروش به آن دفاتر ارسال مي كنند.

همچنين يكي از بهترين موقعيت ها و مناسب ترين شرايط براي ارائۀ طرح هاي آينده و معرفي مدل هاي بعدي موبايل هاي هوشمند نيز مي تواند همين نمايندگي موبايل سامسونگ بوده كه به عنوان مكاني براي نمايش و معرفي طرح ها و مدل هاي بعدي ست.

 

نمايندگي هاي غيرمستقيم يا واسطه اي سامسونگ

حتماً شما هم زياد ديده ايد فروشگاه ها و موبايل فروشي هاي متعددي را كه با نصب يك بنر، خود را به عنوان نمايندگي موبايل سامسونگ معرفي كرده و برخي خدمات را به مشتري ارائه مي كنند. اينگونه فروشگاه ها و مراكز با توجه به توافقاتي كه با برخي نمايندگي هاي رسمي انجام داده اند و همچنين ارائۀ تضمين هاي لازم به آن نمايندگي ها، فقط اقدام به فروش موبايل هاي سامسونگ كرده و يا برخي تعميرات جزئي را نيز انجام مي دهند.

در عمل، چنين نمايندگي هاي واسطه اي و يا محدودي، تقريباً همان نمايندگي رسمي هستند تنها با كمي محدوديت در معرفي و خدمات رساني به مشتري ها. در چنين مراكزي چنانچه نياز به تعميرات اساسي و يا برخورداري از پشتيباني هاي مهم تر و پيشرفته تر باشد، فرد مسئول موظف به ارسال موبايل مشتري به نمايندگي مربوطه و سپس دريافت آن و تحويل به مشتري ست. همچنين گاهي نيز اين فروشگاه ها موظف به اعزام مشتري به دفتر اصلي نمايندگي موبايل سامسونگ بوده تا وي شخصاً اقدام به تحويل موبايل و سپس دريافت آن از نمايندگي رسمي نمايد، به اين شكل هم اعتماد بيشتري ايجاد خواهد شد و هم امور سريعتر انجام مي شود.

 

آيا هر نمايندگي موبايل سامسونگ موظف به ارائۀ تمامي خدمات است؟

با توجه به جمعيت آن شهر و منطقه و همچنين مسئوليت هاي پذيرفته شده و محول شده به آن نمايندگي رسمي، ممكن است يك نمايندگي تمامي خدمات لازم را به مشتري ها ارائه نمايد. همچنين گاهي نيز ممكن است با توجه به تقسيم وظايفِ انجام شده، برخي خدمات را به ساير نمايندگي ها واگذار كرده باشند.

در برخي شهرها و مناطق كوچك و متوسط، ممكن است حتي يك نمايندگي موبايل سامسونگ كفايت كند، در نتيجه اين نمايندگي مي بايستي تمامي خدمات مربوطه را به مشتري خود در بهترين شرايط و با بهترين برخورد پرسنل ارائه نمايد. در چنين شرايطي ست كه نمايندگي رسمي توانسته، رسالت و وظيفۀ اصلي خود را در معرفي و خدمات دهي به مشتري هاي محترم برند با ارزش سامسونگ به خوبي انجام دهد؛ اينگونه مي توان به آيندۀ آن برند و تمامي نمايندگي ها و كاركنان زير مجموعۀ آن بسيار اميدوارتر بود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده